torsdag 4 november 2010

Lite lov, mycket bråk...

Det är höstlov den här veckan, och barnen har varit hemma i tre dagar. Idag och imorgon ska jag jobba, så då blir det dagis och skola igen. Kanske inte så dumt det heller, så får de leka av sig lite. Regn och rastlösa barn är ingen bra kombination. De har bråkat med varandra från morgon (05.30) till kväll (ca 20.00) i dagarna tre... Och jag blir så besviken, både på mig själv och på dem. Jag hade sett fram emot lovet och att få vara med dem, jag trodde att det skulle bli roligt och mysigt. Men tyvärr är det inte så mysigt att bråka och skälla hela tiden. Vilket i sig ger ett väldigt dåligt samvete och humör eftersom att jag troligtvis är världens sämsta mamma.
Dessutom har jag äntligen spacklat och målat över de ställen i matrummet som Majken dragit bort tapeter på. Men tyvärr visade det sig att färgen jag målade med inte var samma som den som redan finns på väggen. Burken måste varit felmärkt... Så nu är det bara till att måla om hela rummet, för det ser verkligen inte riktigt klokt ut!

Inga kommentarer: