onsdag 8 juni 2011

Soleksem och magsjuka

Jag skulle försöka få lite färg på hudkostymen inför Antons student på fredag då jag tänkte ha klänning. Och det slutade förstås med soleksem, igen... Det kliar så gräsligt!!! Får fara iväg och köpa mig en tub "Brun utan sol" istället, för det är nämligen uteslutet att visa upp dessa kritvita ben.

Alma åkte på magsjuka igår kväll. Kräktes några gånger, men mår lite bättre idag. Lite trött förstås. Men jag är hemma och vabbar eftersom det är en regel på dagis att det ska ha gått 48 timmar från sista kräkning till att de kan komma till dagis igen. Känns lite fånigt eftersom det är den enda dagen jag jobbar (förutom helgen) den här veckan. Men vad gör man?

Kan bara tillägga att det för tillfället inte känns så himla charmigt med trägolv. Det är rätt så svårt att få upp kräkset ur golvspringorna... BLÄ!

Elvira har varit med på talangjakt idag. Det har varit ett himla sjå inför denna uppvisning. Det har tränats och dansats i veckor. Men under hela framträdandet stod de (Ester, Elvira och Janke i Esters klass) helt stilla på scenen och bara mimade. Scenskräck hette det tydligen... I mammas ögon var hon förstås bäst och vackrast i alla fall :-)


1 kommentar:

Mormorn sa...

Mormor såg oxå att hon var vackrast och allra bäst- kunde ju hela den svåra texten.