tisdag 14 februari 2012

Mera VAB

Jag är hemma med Elvira som har magsjuka och Alma som har diarré. Ett himla geggande... Som tur är är de på bättringsvägen, och mycket rastlösa.
Våra sömnlösa nätter fortsätter, och jag känner mig mer eller mindre som ett vrak. Det mesta känns tungt då man inte får sova.

Jag har börjat läsa en kurs: Handledareutbildningen på 7,5 hp. Jag som knappt öppnat en skolbok på 7 år känner ett starkt motstånd, men jag provar väl så får vi se om jag klarar det. Det är väl inte hela världen om jag misslyckas heller.
Imorgon ska jag på ytterligare en kurs: Motiverande samtal. Hoppas att man kan lära sig något som man har nytta av i moderskapet. Kommunikationen med barnen kan inte bli annat än bättre. Självförtroendet som mamma är inte på topp för tillfället...

Inga kommentarer: