onsdag 1 februari 2012

Våra nätter...

Jag är ledig idag, och Majken har feber. Så vi har nu i två dagar tittat nästan oavbrutet på Alfons Åberg, alla avsnitt, om och om igen. Men det går inte att bortse ifrån att det är väldigt mysig att få sitta och gosa i soffan från morgon till kväll.
Som tur är så är hon inte så lik sin äldsta syster då hon är sjuk ;-) hon sover rätt så mycket och är nöjd med soff-sittandet.

Annars kämpar vi på om nätterna med diverse aktiviteter... Tänkte beskriva natten som varit, inte för att det är särskilt intressant, utan mest för min egen del, att kanske få mig själv att förstå att det inte är så konstigt om man känner sig trött och slut.


22.30 gick och lade oss, Majken sov i vår säng.
23.00 Alma vaknade och gick på toa.
23.30 Alma vaknade och var törstig.
00.30 Alma vaknade och gick på toa.
02.30 Elvira vaknade och gick i sömn. Hon gick ner för trappan, och jag fick leda henne tillbaka till sängen.
03.45 Majken vaknade och klev upp. Åke fick ta henne med ner till soffan.
04.30 Elvira vaknade och hade drömt mardrömmar.
05.35 Alma vaknade för morgonen, fick henne att ligga hos mig i sängen och hon somnade om. Jag låg i mitten med en början till ryggskott och nästan utan täcke.
06.15 Alma gick ner till Åke och Majken och tittade på tv.
07.00 Godmorgon världen! Vi förbereder oss för en ny härligt spännande dag :-)

Alla nätter ter sig inte riktigt så här illa, men i stora drag ser det ut så här hemma hos oss nattetid. HUR ska man orka träna, gå ner i vikt, hålla sig fräsch, laga näringsrik mat och vara en glad fru och en snäll mamma??!
Mitt negativa jag fortsätter mala på, men rätt vad det är så vänder det!





Inga kommentarer: