torsdag 27 september 2012

En dag i soffan

Idag har jag varit hemma med en sjuk liten Majken. Hon har varit stekhet och bara legat i soffan hela dagen, har sagt mellan varven:
- Mamma, jag är lite suk.
Det gör ju så ont i en när de små är sjuka, men man kan inte sticka under stolen med att det är rätt så mysigt att ligga nära, nära en hel dag. Förut satt hon i mitt knä, plötsligt kramade hon mig och sa:
- Mamma, jag tycker om dig.
Älskade, älskade unge!
 
Jag har också varit lite slak den här veckan, haft lite ont i halsen och känt mig allmänt seg. Jag gör nu ett försök att piggna till; Har noppat ögonbrynen, sitter nu med ansiktsmask, ska måla naglarna och ta mig en dusch. Imorgon ska jag klippa mig och sedan gå på after work.
Jag har varit väldigt dålig på att ta hand om mig den senaste tiden. Har ätit onyttigt mest hela tiden och mest gått i myskläder och varit trött känt mig ful. Det måste bli ändring på det! (Det har jag aldrig sagt förut! ;-)
 
Om 11 dagar ska jag och Åke fara till London, jag ser verkligen fram emot det!

Inga kommentarer: