torsdag 4 oktober 2012

En skön dag med en massa röj

Har varit ledig idag. Jag har haft en mycket skön ledig dag i min ensamhet. Med en mysig bok i lurarna har jag röjt i alla skrymslen och vrår här hemma. I helgen började jag med att rensa och organisera bland barnens kläder, det resulterade i en omfattande omorganisering av allt möjligt garderobsinnehåll i hela huset. Det har varit välbehövligt under en lång tid, och det är väldigt skönt nu när det är i det närmaste färdigt. Jag fick ihop tre säckar fulla med sopor och en hel del plats i våra förvaringsutrymmen! 
Lite avbrott för kaffe och lite pianospel har det också blivit. Det är så avkopplande att få sätta sig och spela igenom en massa gammalt material och gala ensam för sig själv!

Bullfika hos mormor och morfar med Majken hann jag också med, det är ju "Kanelbullens dag" idag. Fånigt, men gott!

I helgen var jag också ledig, och vi gick bl a på bio med barnen (Majken var hemma med farmor). Vi såg Modig, den var bra, men satan vad det är dyrt att gå på bio en hel (ja, inte riktigt hel) familj. Över 600 kr kostade det för oss! Alma gick på toa bara en gång, vi får väl säga att det var godkänt, och vi hade trevligt. Roligt att göra något hela familjen.

Nu är det snart semester, ett arbetspass kvar innan jag och Åke ska fara till London. På tisdag bär det av, och jag har semester hela nästa vecka. Jag ser verkligen fram emot det!

Inga kommentarer: