torsdag 25 oktober 2012

Ego-tid

Jag är ledig (har märkt att jag skriver mest under mina lediga dagar). Det finns egentligen hur mycket som helst att göra (som vanligt), men jag väljer att ha lite Ego-tid idag. Jag tror att det kan gynna resten av familjen också.
I två dagar har jag varit så trött att det bara susat i öronen på mig. (Sådär som när barnen var bebisar och var vakna under nätterna.) Livet går i ett! Jag vet att jag tjatar om det där, och livet ser ut så här för de allra flesta, men för mig är det svårt att skapa balans och struktur. Det stör mig. Jag vill inte ha ett sån´t här tempo, och framför allt vill jag inte vara så uttröttad och energilös som jag är.
 
Ego-tid innebar i alla fall en mjukstart av dagen i soffan framför Nyhetsmorgon. Ett bad, ansiktsmask, fotvård, rakade benen (hm, det var nog augusti senast det hände) och målade naglarna. Känner mig fräsch som en nyponros!
 
I helgen är det dags för fest Birgitta fyller 50 och ska ha stor fest på Värsta. Det blir säkert skojigt!

Inga kommentarer: