torsdag 18 april 2013

Nu har våren kommit och all hundskit tinat fram

Idag regnar det. Jag och Majken är inne och myser. Senare ska vi fara till mormor med lite bullar som Majken bakat under morgonen. Morfar ligger på sjukhuset, så hon är lite ensam där hemma. Han kan inte längre gå, vi vet inte förklaringen ännu, men det måste i vilket fall lösas om han ska kunna vara hemma. Det är inte lätt att bli gammal, inte för oss som står bredvid heller...
 
Jag har idag lämnat in sista uppgiften i distanskursen i Copywriting. Mycket skönt! Jag hade ganska höga förväntningar på den, och tyvärr blev jag ganska besviken. Det har inte alls funkat så bra att läsa på distans, mest pga att det varit helt uppenbart att min handledare inte alls var så intresserad av att ge feedback i tid och följa upp/svara på mina funderingar och frågor. Och sen har jag saknat någon att bolla idéer med. Jag har tråkigt nog tappat intresset för hela grejen, så vi får se vad som händer.
Det händer väl inte så mycket heller om jag inte jagar jobb ;-)
 
Nästan all snö har smält bort under veckan som gått, och Tussilago, vitsippor och blåsippor har kommit! Även all hundskit har tinat fram, fy så äckligt det är!
Jag och Alma gjorde en rejäl cykeltur igår, o
ch jäklar vad jag har ont i rumpan idag!


Inga kommentarer: