onsdag 26 juni 2013

Nä! Nu är det dags igen!

Ja, jag känner att det är dags att börja skriva igen. Mitt ledighet från bloggen har varit ganska lång. Av olika anledningar så har jag inte haft lust och ork att dokumentera min vardag, men nu börjar jag igen. 

Juni har snart passerat och det har varit fint väder nästan varje dag. Åke har två dagar kvar till semester, och barnen får då sommarlov på riktigt. Själv jobbar jag en vecka till innan jag får vila lite innan det är dags att börja nytt jobb! 
Jag har sagt upp mig och ska börja jobba på sjukvårdsrådgivningen. Det blir något hel annorlunda än vad jag gör idag, och det var precis det jag ville. 
Jag har inte mått bra i all cirkus som har varit på sjukhuset, därför måste jag ta tag i saken och se till att det åtminstone blir bättre för mig och min familj. Det tror jag att det blir. Men jag kommer att sakna mina arbetskamrater något alldeles förskräckligt...

Semester har vi ju egentligen redan haft. I maj var vi en vecka till Mallorca. Till Cala Bona. Sunwing resort med Sunwing Inclusive, riktig chartersemester, toppenbra  för barnen så alla var nöjda. Vädret var väl det som man kunde klaga på om man ville, det var väldigt blåsigt, och halva veckan var det mulet. Men det var härligt att komma bort ändå. Mormor och Ingrid var också med, de var också nöjda.
Här hemma blir det till att byta fönster och fasad på huset i sommar.

Idag har jag träffat Sofia och Martin på stan över en fika. Så roligt att träffa dem. 

Inga kommentarer: