söndag 22 maj 2011

Nytta och nöje!

Jag har haft en riktigt härlig helg. Det var extra skönt att vara ledig just den här helgen eftersom jag inte har haft ledigt på fyra veckor. (Ibland är jag så satans irriterad på att vi måste jobba varannan helg!!! Det känns som att ens sociala liv är rejält på sné. Nog för att det är skönt att vara ledig på vardagar också, men det är ju ingen annan vanlig människa som är det.)
Igår hade jag och Åke en heldag ensam för oss själva. Vi lämnade barnen hos mamma och pappa och så var vi på stan och strosade, fikade, shoppade och lunchade. Alltihop i ett trevligt lugnt tempo. Så vi hann verkligen umgås en bra stund.
Många påsar blev det, och jag tror att jag shoppade för lite mer än vad jag hade råd med, så jag har lite dåligt samvete (kom ju på att räkningarna ska betalas om en vecka...), vi får se om det går ihop den här månaden.
Idag har vi börjat beta av våran "Att-göra-lista". Den är rätt så lång, men vi har delat upp den i mindre delar, då känns det lite bättre. Och kors i taket, vi han med allt vi skulle idag, och han ändå haft grill-premiär med Birgitta, och kvällsfikat med Markus och Sofia (bjöd till och med på hembakad paj!). Så jag är förstås väldigt nöjd med våra insatser och med den lediga helgen som innehållit både nytta och nöje!

Inga kommentarer: