onsdag 4 juli 2012

Tårta till lunch

Ja, just det, kaffe och prinsesstårta till lunch! Så mycket för mitt nyttiga LCHF-liv... Jag är för tillfället nere i en djup sommar-svacka när det gäller "fusk" och intag av onyttigheter, detta innebär att rutiner och motivation saknas. Ett rätt så vanligt fenomen den här årstiden, men ack så irriterande när man bestämmer sig på morgonen att NU är det dags att ta tag i resan mot "Det hälsosamma livet"! Så var det nämligen i morse, tankarna gick precis åt det hållet, och jag har varit ute på promenad nu under förmiddagen. Men, det fanns ju en tårtbit kvar i kylen sedan kalaset igår, där försvann all logik och karaktär!

Nu låter det som att jag tänker gräva ner mig i detta, men det gör jag inte! Jag tar väl tag i det som vanligt, konstigt är bara att trots att jag faktiskt skaffat mig bra rutiner och matvanor de senaste åren så är det så lätt att hamna i dessa dåliga vanor som jag trodde att jag lämnat, och det är så svårt att "komma tillbaka" till det liv som man faktiskt mår bra av. Jag mår faktiskt inte så bra av prinsesstårta till lunch, tänk om jag kunde fatta det!

Inga kommentarer: