torsdag 12 juli 2012

Uppdatering i regnet

Nu är det långt mellan inläggen igen Jag har varit ledig med barnen i tre dagar, det är den främsta anledningen, dvs att det inte blir mycket dötid till bloggande ;-)
Jag har bestämt mig för att inte bry mig så mycket om vädret, utan försöka njuta av att jag är ledig med mina små troll, men när det inte gör annat än spöregna och barnen är rastlösa och inte kan hitta på något att göra så blir man ju lite irriterad och det där njutandet glöms liksom bort.

Jag var på vin-kväll i tisdags hos Anna i kören, vi surrade, åt ost och kex, drack goda drinkar och vin förstås. Det var väldigt trevligt! Måste göras om inom en snar framtid!

Annars har jag faktiskt spenderat mina lediga dagar med att göra rent i huset, och ja, det har faktiskt tagit dessa tre dagar för det var väldigt smutsigt överallt. Nu är det rent och det är skönt att det är gjort, men det känns lite surt att jag nu ska jobba hela helgen och är inte ledig förrän nästa helg... Jag skulle såååå gärna vilja ha en städerska! Tänk om man hade råd med det, det skulle vara helt underbart (för resten av familjen också eftersom jag är så himla sur när jag måste utöva detta evinnerligt trista hushållsarbete på min fritid)!

Idag har Johannes, Lisa, Sixten, mormor, morfar, Anton, mamma, pappa och mammas kusin Susanne som bor i New York varit här och fikat. Jätteroligt att träffa henne igen (ja, de andra också såklart)!
Johannes, Lisa och Sixten ska åka hem ikväll, men vi hinner träffa dem en liten stund till, för vi ska snart till mamma och pappa och äta middag med hela klanen. Det är så roligt att de har varit uppe ganska länge den här gången så att vi har hunnit ses lite mer flitigt än annars.

Inga kommentarer: