söndag 22 juli 2012

Tre dagar kvar till semester

Tre dagar kvar till semester och jag står knappt uuut de här sista arbetspassen! Hela min kropp bara skriker efter vila och lugn, inte för att jag tror att jag kommer att få det på semestern, (om jag inte åker någonstans helt själv) men det är det jag skulle behöva. Jag tänker inte linda in det: Jag är så trött och slut att jag bara gråter för allt, barnen gör inte annat än bråkar från morgon till kväll, med mig och med varandra och jag orkar inte mer! Åke har 1000 saker att göra och är otroligt stressad. Det leder till att han inte är det minsta närvarande. 
Vi har också den senaste tiden blivit förföljda av otur vilket inte gör en på bättre humör; Ugnen gick sönder, kylen och frysen pajade, bägge bilarna är trasiga och behöver lagas för en massa pengar, men framför allt tar det en hel del tid. Gräsklipparen gick sönder, bussen behövdes lagas och det blev totalstopp i avloppet i köket. Som grädde på moset backade jag på en bil och måste betala en ny skärm till den bilen. Allt detta inom den senaste månaden, hittills känns det inte som en toppensommar det här...
Måste försöka samla ihop mig igen, just nu känns det lite tungt.

Inga kommentarer: