tisdag 21 september 2010

Köpa klänning eller inte, that´s the question?

Bröllop på lördag, och jag har lite svårt att bestämma mig för om jag ska köpa en klänning eller om jag ska ha en som jag redan har. Vet inte om jag ska vara ekonomisk eller inte. Det känns ju lite festligt att ha en ny klänning då man går på bröllop, det är ju inte så ofta man har äran att göra det. Lyxproblem, jag vet. Om jag hade de svältande barnen i Afrika framför mig skulle jag INTE ta upp den här frågan... Ska fundera lite till, det är ju några dagar kvar.
Vi var på Himlabadet igår med Alma och Elvira. Så fort vi kom in och hade börjat bada så gick brandlarmet och lokalen skulle utrymmas. Så där stod vi i badkläder utomhus, snopet! Det var tur att det var ganska varmt ute. Men det var tydligen falskt alarm, så vi kunde fortsätta lekandet. Det var lugnt och skönt, inte mycket folk alls, och inga köer, jätteroligt hade vi! Se´n blev det hämt-mat och slappande i soffan. Det är härligt med vardagslyx!

Inga kommentarer: