söndag 3 juli 2011

Alma 5 år

Idag har vi kalasat hela dagen. Alma fyller 5 år, och vi har haft både barnkalas och släktfirande. Olyckligtvis kräktes Majken en timme innan släkten skulle komma, så vi fick flytta kalaset och folket hem till mamma och pappa. Det gick ju också bra. En nöjd och glad 5-åring gick till sängs med sin nya Woody-docka!
Majken verkar ändå må rätt så bra, tur det, vi börjar bli rätt så trötta på magsjuka nu...

Lilla Melker har kommit hem från BB, och jag var bara tvungen att åka och gosa lite på honom. Åååå, vad fin han är, och mjuk och len, och luktar bäbis, mmmm. Jag låter inte alls sugen va? Nej, då jag tycker som sagt att det är underbart med bäbisar, men jag har fullt sjå att räcka till för de barn jag har, så jag känner mig fullkomligt nöjd med att ha befolkat världen med tre vackra och härliga prinsessor! Se´n är det ju tur att inte mina syskon är klara med det ännu, för då har man ju chansen att gosa lite då och då.

Ny arbetsvecka imorgon. 7 arbetspass innan semester. Nedräkning pågår.

Inga kommentarer: