lördag 30 juli 2011

Jag gillar inte att måla längre!

Godmorgon! Helt plötsligt har jag haft jättesvårt att sova de två senaste nätterna. Hoppas att det är värmen som är problemet, för jag uppskattar inte att ligga i timmar och vända och vrida mig i sängen. 
Igår tog jag äntligen tag i målandet som jag sparat ihop sedan en tid. Elviras skrivbord, Elviras säng, nedersta trappsteget i trappan och ett klaffbord som jag köpt på loppis fick sig en par omgångar vit färg. Det blev fint, men jag är helt ledbruten idag av alla knasiga ställningar man intar under målning. Medan jag höll på så kom jag på en grej; Jag tycker inte om att måla längre. Jag som alltid gjort det, och som i stort sett hade en pensel i handen under hela min sista graviditet, nu får det vara nog med kladdande! TRÅKIGT är det! Det värsta är att jag har Almas säng kvar, det får bli en annan gång.
Ikväll ska jag med mina arbetskamrater hem till Eleonor och äta (dricka) surströmming. Själv tänker jag äta annat, men det brukar vara himla trevligt på våra sammankomster, så det ska bli roligt!
Nu, frukost på altanen. Det är det bästa med hela sommaren tycker jag :-)

Inga kommentarer: