söndag 10 juli 2011

Kort-semester till Furuvik

Jag är på jobbet. Nu är det bara tre arbetspass kvar innan semester! Jag har varit ledig i tre dagar i veckan, så vi passade på och for iväg med bussen en sväng. Det var första gången vi sov över i den, det gick väl sådär, men det kan bara bli bättre ;-)
Furuvik var målet. Vi kom på torsdag och sov över en natt. Gick på Furuviksparken på fredagen tills regnet överskuggade det roliga, då for vi hem. Bussåkandet passade alla fint, Majken var lite rastlös så det blev väl lite jagande efter henne, men de andra sov större delen av vägen både dit och hem.
Barnen var så snälla och vi hade roligt. Men jag måste nog erkänna att jag tycker att det är lite besvärligt och bökigt att campa. Det var annat på "Rosa-buss-tiden" då man bara hade sig själv att ta hand om... Vi är ju heller inte vana att sova allihopa tillsammans, så jag sov nog inte en blund på hela natten, och det var si och så med de andra också.
Jag är därför glad att vi valde att boka flyg (att vi inte bestämde oss för att ta bussen) på årets kommande semester till Euro Disney!
Men vi hade nöjda och glada barn med hem :-)

Det har varit så fint väder i flera dagar, igår satt vi ute på altanen till sent på kvällen, sååå härligt! Just nu regnar och åskar det, men det är också mysigt, särskilt när man jobbar, hihi.

Inga kommentarer: