tisdag 10 januari 2012

Tillbaka!

Japp! Nu är jag tillbaka. Nu är jullovet slut, barnen tillbaka på dagis och skola och allt åter till rutiner igen. Det är ganska skönt på ett sätt. Nu har vi stött och blött på varandra i tre veckor och behöver lite annat. Jag kan bara konstatera att jag inte hinner någonting då barnen är hemma allihopa. Jag älskar när vi är hemma hela familjen, men det är riktigt pyssligt att få ihop alla dessa måltider, sovtider och aktiviteter. Ingen semester precis ;-)
Men nu är mina ensamma förmiddagar tillbaka och de kommer att vigas till det gamla vanliga sysslorna, tvätt, tvätt, tvätt, handling och städning. Men jag är effektiv då jag får göra det ifred!

Vintern har kommit också! Efter ett evigt regnande och blåsande så är det nu ett litet snötäcke och minus 10 grader. Vackert är det! Och det bästa med alltihop är att vintern inte kan bli så lång eftersom den kom så sent.

Jag började mitt nya liv igår, gick en promenad och fuskade inte med en enda liten chokladbit! Har förresten en riktigt usel kondition efter den här långdragna förkylningen som äntligen har givit med sig. Min strategi är nu träning, Low Carb, inte High Fat och inte helt utan kolhydrater, utan jag ska försöka hitta en bra balans.

Nu ska jag lägga mig en stund på soffan och mysa innan det behöver plockas undan. Vi hade en alldeles fördjävlig kväll på jobbet igår, och jag har inte sovit mycket inatt.

Inga kommentarer: