tisdag 24 januari 2012

Utelåst

Den här dagen har varit lite av en flopp. Den började med att jag vaknade och hade 4 stora munsår, inte snyggt, jag vet. Men framför allt så gör det ONT! Barnen var hejdlöst härjiga och arga imorse (igår gick det jättebra måste jag bara säga :-) Så när jag lämnat dem på skola och dagis och skulle låsa upp dörren hemma så hade den gått i baklås. Minus 15 grader var det ute och inga varma kläder hade jag, i alla fall inga som var tillräckligt varma.
Fick tag i vår "Allt-i-allo" Putte som hjälpte mig, eller försökte hjälpa mig att dyrka upp låset. Tyvärr utan resultat. Jag ringde till Åke och skällde en massa, (jag förstår att det inte är hans fel, och jag får väl be om ursäkt då han kommer hem. Men jag har tjatat och tjatat om den där dörren som är utom all räddning och behöver all den kärlek den kan få. Den håller långt ifrån tätt och handtaget håller på att lossna) och han sa, till råga på allt, att jag absolut inte fick ha sönder något fönster... Lätt för honom att säga som satt inne i värmen i Matfors.
Till slut kunde jag dyrka upp altandörren och ta mig in den vägen, med det var efter 1,5 tim. Sedan dess har jag frusit hela dagen och haft en trist huvudvärk.


Inga kommentarer: