lördag 19 maj 2012

Min plan

Jobbarhelg... Jag ska snart gå och lägga mig för att kunna stiga upp i ottan och jobba igen. Jag har dessutom sex dagar i rad med jobb, det är lite ovanligt då man jobbar 80%, men jag har ju varit ledig rätt mycket på slutet så det är väl dags att göra rätt för sig nu.

Igår var vi på Himlabadet med barnen, roligt, men alla blev helt slutkörda efteråt. Fika hos Marcus och Sofia och middag hos mamma och pappa. En fullspäckad ledig dag.

På måndag går min tvåårsplan ut. Den innebar då, för två år sedan, att jag skulle gå ner mina samtliga graviditetskilon plus fyra extra. Totalt skulle det bli en viktminskning på 21 kg. På flera sätt har det gått bra, jag har skaffat mig en livsstil som jag trivs med (LCHF), och kommit igång med träningen och lyckats rätt bra med att få in den i vardagen. Jag tycker att jag, utifrån mina förutsättningar med tre barn och skiftjobb, har hittat till en livsstil som passar mig i mitt liv just nu. Visst, jag skulle kunna strama till det ännu mer, men det skulle innebära fler uppoffringar och större ansträngningar som jag inte vet om jag är beredd på för tillfället.
Restultatet är minus 13 kg. Jag har 4 kilo kvar av mina graviditetskilon och ytterligare 4 om jag ska fixa "bonusen". Det känns lite trist att jag inte är färdig än, men jag är glad över det som är och bestämmer mig för att inte ha bråttom, utan jag tänker mig att jag är färdig om ytterligare ett år. Jag tycker att det är viktigt att jag lyckas och framför allt att det är bestående, och då spelar det ingen roll om det tar ett år till!

3 kommentarer:

Eva sa...

Jag tycker du är klok som låter det ta sin tid och är glad över det du lyckats med!

Ann-Sofi E sa...

Håller med dig Elin,det är bättre att det får ta lite tid. Jag har också hållit på länge med min viktresa och det har gått upp några gånger men sen ner igen. Totalt från min högsta vikt är det nu - 17 kg. Det är några kilon kvar och dom har liksom bitit sig fast...det går väldigt sakta eller står still. Men men det får ta sin tid...jag äter också LCHF igen och det fungerar bra tycker jag. Man mår bra och det passar med övriga familjen bättre. Kram på dig och lycka till på din fortsatta resa.

Mor sa...

Klok och DUKTIG, som alltid.