onsdag 9 maj 2012

Skolbesök

Nu har jag varit ledig i två dagar, promenerat och fyllt kylskåpet och tvättat undan tvättberget, så nu är det dags att jobba igen. Idag blir det visserligen en lugn arbetsdag, jag ska på föreläsning nu på eftermiddagen och sedan ska vi ha klinikfest med Akutcentrum på Norra berget, det känns som en lättsam dag ;-)

Jag har varit med Alma på skolan nu på förmiddagen, min lilla gumma ska börja skolan. Det är en stor klass 34 st, och jag kunde se att det inte bara var mitt barn som hade myror i brallan. Det kommer att bli jätteroligt för henne tror jag, hon var så spänd imorse, jag fick till och med borstad håret på henne!

Annars har jag varit på Apoteket och gjort av med en femhundring... Löss igen på Elvira, springmask på Majken, allergimedicin till mig, tur att man är en välavlönad Landstingsanställd! Nu vore det skönt om vi slapp diverse parasiter, bakterier och virus en stund.
Jag lämnar med varm hand över avlusningen till Åke och sticker på fest :-)

Inga kommentarer: