torsdag 21 juni 2012

Det är redan midsommar!

Har nu haft tre lediga dagarn med mina tjejer. När vi ska vara lediga tillsammans brukar det ta ett tag innan de har "knölat till sig" dvs bråkat och tjafsat och hittat sin plats... Så det har vi hållit på med bland annat.
Igår hade jag storrensning i rosenrabatten, jag tror att den aldrig är rensad tidigare, så det tog stora delar av dagen, och ändå är det inte riktigt klart. Jag och tjejerna åkte till Galtströms café och fikade på eftermiddagen. Det är så bra för barnen där, de kan gå både till lekparken och till djuren, det är toppen det!
Idag orkar jag inte med något trädgårdsarbete, jag ska erkänna att jag fick lite träningsvärk efter gårdagens slit. Pinsamt att erkänna det, men det är sant. Det måste bli ändring på det, nu ska här inte slarvas med träningen även om det är sommar!!!

Imorgon är det midsommar, vart tog tiden vägen?! Jag ska jobba förstås, det gjorde jag förra året också. Just nu är jag vansinnigt avundsjuk på människor som har ett jobb med normala arbetstider. Jag kan se många fördelar med skiftjobb, men det är fruktansvärt tärande på familjelivet och det sociala livet måste jag säga.

Lite gnälligt blev det idag, men jag går väl och viker lite tvätt så kanske jag blir gladare... Suck!

Inga kommentarer: