söndag 15 augusti 2010

Min äldsta dotter

Å, jag bara känner hur jag måste få ur mig lite! Min äldsta dotter testar mitt tålamod något alldeles fruktansvärt, jag tror att jag håller på att bli galen! Hon har perioder (faktiskt riktigt långa) då hon bara är helt omöjlig och inte gör annat än att testa gränser och se hur långt mitt tålamod räcker. Och tyvärr måste jag erkänna att det ganska fort tar slut då hon drar igång.
Det har varit riktigt behagligt i sommar, ingen "period", utan det har gått riktigt bra. Men nu sedan ett par veckor är hon tillbaka i gammal god form, och jag blir en så´n där tråkig och arg mamma som jag verkligen inte vill vara.
Jag älskar henne förstås mest av allt på jorden, men hon är inte lätt att vara förälder till... Man känner sig rätt usel, för hur man än gör blir det aldrig riktigt bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ingen tröst, men jag vet hur det är. Julia är precis likadan och har varit "till salu" ett par gånger i sommar :-)

Körkamraten....