söndag 22 augusti 2010

Sommaren är slut och tiden flyger iväg

Jag blev sittande lite smått apatisk efter att ha summerat höstens göromål. Hela höstens almanacka är redan fulltecknad, och jag känner mig väldigt stressad av det. Och till veckan ska jag börja jobba också, vilket jag i och för sig ser fram emot, men jag förstår inte hur jag/vi ska hinna med allt. Badrummet ska renoveras, vi måste isolera och täta det här gamla huset vi bor i så att vi överlever den kommande vintern, resor och bröllop (roligt, roligt), däcksäsong och alla vardagsaktiviteter, sen är det jul... Nej då, så illa är det inte, men det blev plötsligt så tydligt hur tiden bara försvinner.
Sommaren är slut, och FY FASEN vad fort det gick! Jag brukar faktiskt älska den här kommande årstiden, sensommaren och tidig höst, men nu känns det som att sommaren helt plötsligt bara försvann. Det har varit en härlig sommar med mycket sol och bad och roliga semestertripper. Nu återgår vi till vardagen vilket på ett känns bra, barnen behöver det verkligen (!!!) och även mamman... Det kommer att bli bra med lite skola, dagis och rutiner för små rastlösa barn, och arga mammor.
Imorgon är första skoladagen för Elvira. Tänk att min stora dam ska börja i ettan! Jag minns när hon var nyfödd att jag tänkte; tänkt att min lilla bäbis en dag ska börja i skolan. Och det kändes oändligt långt borta. Och nu är den dagen plötsligt här. Det ska bli spännande!

1 kommentar:

modern sa...

Tusen miljoner lycka till, till mormors lilla/stora gumma. Som sagt, vart tar tiden vägen?!?!?