tisdag 10 augusti 2010

Operation Twiggy

Regn, regn, regn... Man ska väl egentligen inte klaga på den här sommarens väder, för det har ju varit bra. Men de senaste veckorna har varit si sådär, det vore förträffligt om man kunde få lite till sommar innan allvaret börjar.
Det är knappt tre veckor kvar av föräldraledigheten nu, det känns konstigt för det verkar så oändligt långt då man har allt framför sig, men plötsligt är det slut och bäbisen är stor. Både vemodigt och skönt. Skönt för att det känns bra att gå vidare, men vemodigt för att det är sista gången man får vara hemma och njuta av en liten. Om jag ska vara ärlig så har det väl inte bara varit njutningsfullt att vara hemma, men det känns så nu när man ser tillbaka, och det är ju bra!
Jag och ett par arbetskompisar har startat en egen "viktklubb", Operation Twiggy. Jag har ju som bekant hållit på till och från hela sommaren, gått ner 4,5 kg, varit lite slö de senaste 3 veckorna, men nu laddar jag om! Vi har en gemensam blogg där vi ska dela med oss av tips, recept och pepp-talk, det känns roligt! Vi ska ha "lunchmöte" imorrn :-)

2 kommentarer:

A-S Engström sa...

Hej Elin nu blir jag ju nyfiken på eran blogg. Hoppas allt är bra med dig, jag mår fint her en ledig dag och solen är tillbaka.
Kram kram från Annsofi Engström

Modern sa...

Spännande! Twiggy låter lite väl häftigt,tycker jag, men lycka till!