lördag 4 december 2010

Lördag

Skridskodag för pappan och döttrarna, och en timme för mig och Majken (som oftast sover just då) för motion. Idag var det en strålande fin vinterdag, och en långpromenad hade suttit fint, men Majken är lite sjuk, hon har haft feber i tre dagar nu, så antingen kommer det väl prickar eller så ploppar det fram ett par tänder under morgondagen. Istället blev dagens motion en tur på crosstrainern i vardagsrummet.
Så mycket av med det där att träffa min man har det alltså inte blivit i veckan, jag vet inte hur vi ska få till det riktigt. Nästa helg är jobbhelg och helgen efter det Julton, så vi får väl se till att ses till jul...
Ikväll har vi varit hos Markus och Sofia och ätit middag, det var trevligt och väldigt gott!
Imorgon ska kören sjunga på julskyltning i Sörberge, och jag vill verkligen INTE! Jag har inte alls någon lust att stå utomhus i 4 timmar och sjunga julsånger. Jag vill vara med min familj och hellre på julskyltning på min lediga helg. Grrr! Är lite trött på köruppdrag, även om det förstås är roligt då man väl är där. Men den lediga tiden är så liten då man jobbar varannan helg, så den blir extra värdefull.

Inga kommentarer: