måndag 27 december 2010

Slö jul

Ja, och snöig jul Det måste ha kommit flera decimeter sedan igår. Så eftersom traktorn verkar ha fullt upp så är vi insnöade. Det är rätt så skönt måste jag säga. Vi är lite förkylda och hängiga jag och Åke, så det passar bra att gå här hemma och slöa.
Barnen har varit ute i ovädret och hoppat i alla snöhögar, bra att de kom ut lite, för de är milt uttryckt rastlösa... Spel, TV-spel, filmer och tävlingar räcker en stund, men sen tar den över, rastlösheten.
Det går inget vidare med pointsen den här veckan, men nytt år nya tag intalar jag mig. Det blir bra.
En grej som har brytt mitt huvud hela julhelgen är att Åke på julaftons förmiddag klämde ur sig att "Vi kan ju elda i vedpannan i köket". Va???!!! Det här med värmen (eller snarare kylan) i vårt hus är något som har diskuterats flitigt (och ibland livligt) i vårt hus. Jag har kommit med många olika förslag på att få upp temperaturen här inne, men icke fått något som helst gehör för mina idéer. Måste tillägga att jag ett antal gånger också har kommit med det förslaget att elda i vedpannan, vilket fått avslag eftersom att det inte går nu när vi har jordvärme.
Så nu när vi plötsligt kan elda i vedpannan så har jag egentligen gått här hela förra vintern, (då jag var hemma och föräldraledig med Majken) och det som varit av den här vintern, och frusit i onödan! Jag vet inte om jag ska vara arg eller glad...
Tro mig, jag kommer att komma på ett straff som täcker frusenheten i retroaktiv bemärkelse!
Hoppsan, nu välte Majken julgranen! Måste kila...

1 kommentar:

Anonym sa...

Heja Åke! :-)

Anna