måndag 3 januari 2011

Gott nytt år!

Jaha, så var det ett nytt fräscht år som ligger framför oss och lurar. Det känns spännande!
Nyårsafton firade vi här hemma med goda vänner och en massa god mat. 9 vuxna och 10 barn, ljudnivån var på topp, och alla verkade ha haft roligt.
2010 var på många sätt ett jobbigt år tycker jag, en tuff vinter, men en härlig sommar som följdes av en stressig höst. Några go´bitar har det ju passerat: En helg i Stockholm med familjen i mars, några roliga kort-semestrar i sommar, bussköpet, ett bröllop och förstås New York!
Min tvåårsplan på en bättre hälsa är alltså nu halvvägs. Jag har under detta gångna år gått ner 9 kg i vikt och börjat träna regelbundet, så jag känner mig rättså nöjd med dessa steg framåt, jag har en del kvar att jobba med under kommande år, och förutsätter att jag ska fixa det :-)
Jag hoppas att detta nya år kommer med lite lugn och ro för kropp och själ. Lite stabilitet i tillvaron skulle sitta fint i vår familj nu. Så en för tillfället lite trött och sliten småbarnsmamma blickar framåt och håller tummarna att förhoppningarna infrias.

2 kommentarer:

mor sa...

Klart du grejar det, gumman! Tänk sååå mycket du redan klarat på ett utomordentligt sätt... Gör en lång lista på saker du klarat fastän det varit lite´tufft. Fyll på den så ofta du kan...Hjälp finnes om det kör ihop sig. Puss

Ann-Sofi E sa...

Vad duktig du varit 9 kg är 9 kg...lyft upp nåt som väger 9 kg och bär omkring på det...det blir tungt. Att vara småbarnsförälder är ett heltidsjobb, du gör det bra och jag minns tröttheten...trots att det var ett tag sen mina var små. Du såg ju helfräsch ut i morse när jag såg dig, då var jag en riktig "tröttmössa" Ha det gott och hoppas vi ses den 28 på festen. Kraaaaam