måndag 31 januari 2011

Är på jobbet

Sitter på jobbet och tar en liten paus. Det har varit rätt så rushigt ikväll. Full avdelning som vanligt.
Innan jobbet så hann jag med att gå en prudenad (som Alma säger) med Åke (och Majken i vagn). Strålande sol och det kändes verkligen som om täckjackan borde stannat hemma. Hoppas, hoppas att det håller i sig och smälter allt vad det kan, för nu vill jag ha VÅR! Nog för att jag inser att det är Februari snart och långt till min längtan slår in, men ändå.
Konstigt nog så känner jag mig mindre stressad nu när jag jobbar mer. Jag tror att jag är mer strukturerad på jobbet, hemma behöver man ju inte vara det på samma sätt. Men det känns skönt att det är lite lugnare inombords.
Nu är jag ledig resten av veckan, och planerar fint väder och dagliga promenader :-)

Inga kommentarer: