måndag 24 januari 2011

Solen skiner!

Har jobbat hela helgen, plus måndag. Det har varit en lugn och trevlig helg, och ändå har jag somnat i soffan kl 20.30 på kvällarna. Otroligt... Vad tråkig man är.
Jag har fått lite nya ansvarsområden på jobbet. Jag ska bli så kallad huvudhandledare, vilket innebär att jag ska ta hand om och ordna lite för våra sjuksköterskestudenter. Jag ska också boka föreläsningar som ska hållas på jobbet, och på så sett se till att personalen på avdelningen utvecklas inom olika områden. Kul tycker jag! Så en del av mina arbetsdagar kommer att vara avsatta för dessa förberedelser.
Idag är jag ledig med min minsta gosiga unge, nyss hemkommen från en härlig promenad! En riktigt fin vinterdag är det idag. Sol och minus 5 grader, precis som en vinterdag ska vara. Annars är jag rätt så trött på den här årstiden (igen...).
Jag har nu hållit på med LCHF i tre veckor. Första veckan gick jag ner 2 kg på en gång (det som jag gick upp under julen), men sedan har det stått helt stilla. Jag känner visserligen på kläder att de sitter något lösare, och jag tycker att jag mår bra av den här maten. Så jag tjurar väl på ett tag till och hoppas på att det stora raset ska börja ;-)
Jag är i alla fall rätt så duktig på att träna om jag får säga det själv, så om inget annat händer så mår min rygg i alla fall riktigt bra för tillfället.

Inga kommentarer: