tisdag 25 januari 2011

Kul grej :-)

Hittade en lite rolig grej i en annan blogg och tänkte att jag skulle stjäla idén :-)

100 Frågor om mig

1. Hur gammal är du om fem år?
37 år

2. Med vem tillbringade du minst två timmar idag?
Majken och Åke

3. Hur lång är du?
157.5 cm

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Beck-Sista skriket

5. Vem ringde du senast?
Svärmor

6. Vem ringde dig senast?
Svärmor

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
Vcard från Linda

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Det beror på. Oftast blir det nog sms.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Gifta

10. När såg du senast din syrra?
Har ingen syrra...

11. Vilken ögonfärg har du?
Grön

12. När vaknade du idag?
02.50, 04.55, 06.20 och 07.15.

13. Vilken är din favoritjulsång?
Jul, jul strålande jul och O helga natt.

14. Vilken är din absoluta favoritplats?
Det finns många härliga platser på vår sköna jord, men det är hemma i Juniskär jag trivs allra bäst.

15. Vilken plats föredrar du minst?
Vet inte riktigt, men Biltema ligger högt på den listan.

16. Var tror du att du befinner dig om 10 år?
På samma ställe hoppas jag. Lite äldre och lite klokare.

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Jag har nog aldrig varit särskilt rädd av mig. Kan inte komma på något speciellt.

18. Vad fick dig senast att skratta?
Kjell Lönnås totala oförmåga att komma ihåg namn.

19. Hur stor är din säng?
180 x 200 cm

20. Har du en stationär eller bärbar dator?
Både och.

21. Sover du med eller utan kläder?
Har trosor på mig.

22. Hur många kuddar har du i sängen?
En

23. Hur många landskap har du bott i?
Två (om man nu kan räkna skåne...)

24. Vilka städer har du bott i?
Sundsvall (ja, och Lund då)

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
SKOR!!! Med strumpor i då. Barfota på sommaren och raggsockar på vintern.

26. Är du social?
Ja, det är jag.

27. Vilken är din favoritglass?
Piggelin och Lemoncurd

28. Favoritefterrätt?
Tiramisu och kladdkaka

29. Tycker du om Kinamat?
Jajjamänn!

30. Tycker du om kaffe?
Ja, men jag vill ha mjölk i. 60/40

31. Vad dricker du till frukost?
Vatten

32. På vilken sida sover du?
På vänster sida

33. Kan du spela poker?
Japp!

34. Tycker du om djur?
Nja. Jag ogillar inte djur, men jag är heller inte någon djurälskare.

35. Är du en beroendemänniska?
Ja, det är jag väl om man tänker på choklad t ex, men jag är inte manisk av mig.

36. Känner du någon som har samma födelsedag som du?
Ja. Helena Gudasic. (Även Göran Persson, Lorenzo Lamas och Saddam Hussein)


37. Vill du ha barn?
Nej, jag är alldeles nöjd och lycklig över de tre jag redan har.

38. Har du någonsin åka ambulans?
Ja, som passagerare


39. Kan du andra språk än svenska?
Ja engelska.

40. Föredrar du hav eller bassäng?
Hav! Om temperaturen tillåter.


41. Vad spenderar du mest pengar på?
Kläder och inredning


42. Äger du dyrbara smycken?
Dyrbara vet jag inte, men några av dem är värdefulla för mig för att de har en historia.


43. Vilket är ditt favorit-TVprogram?
Grey´s anatomy


44. Kan du rulla med tungan?
Japp, jag kan flera trix med min tunga.


45. Vilken är den roligaste person du känner?
Det är nog Åke.


46. Sover du med gosedjur?
Nej, men med ögonbindel och öronproppar.


47. Vad har du för ringsignal?
Har ingen aning om vad den heter.


48. Har du kvar klädesplagg från när du var liten?
Ja, jag har kvar kläderna som jag hade då jag var brudnäbb när jag var 8 år.


49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
En pusselbit


50. Flirtar du mycket?
Nej, det är dåligt med det. Jag tror faktisk att jag flirtat klart, jag fångade ju drömprinsen :-)


51. Kan du byta olja i bilen?
Nej, jag är gift med en karl som klarar det utmärkt. (Och jag är inte feminist)


52. Har du fått fortkörningböter någon gång?
Nej, som tur är!


53. Vilken är den senaste oken du läst?
Läser just nu Johan Teorins Skumtimmen, gillar den inte så mycket.

54. Läser du dagstidningar?
Ja, fast mest tittar jag på bilderna, läser rubrikerna och familjeannonserna.

55. Prenummererar du på någon veckotidning?
Ja, på Femina, Sköna hem, Drömhem och trädgård, Damernas värld och Allt i hemmet.


56. Dansar du i bilen?
Nej, jag har fullt upp att gapa på barnen som oftast bråkar som flitigast just då vi åker bil.

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
Mix Megapol.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Troligtvis något på jobbet igår.

59. När var du i kyrkan senast?
På Elviras julavslutning den 21 dec - 09.

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Hade ingen favorit på högstadiet. De var förmodligen dumma i huvudet hela bunten ;-)

61. Hur länge har du campat med tält som längst?
2 nätter tror jag.

62. Vem var det senast som gjorde något speciellt för dig?
Det var nog mormor och morfar som oväntat kom med blommor :-)

63. Vad lyssnar du på just nu?
Vinden utanför och Åke som tittar på sporten.

64. Har du varit med i tidningen?
Ja, många gånger.

65. Vad är det konstigaste du ätit?
Krokodil tror jag.

66. Vem såg dig naken senast?
Elvira, idag på badhuset.

67. Vad har du för färg på din tandborste?
Vit och rosa.

68. Hur imponerar man på dig?
Man spelar cello.

69. Vem ringer du när du är arg eller ledsen?
Åke eller mamma.

70. Har du någon piercing?
Ja i öronen. Har haft en i näsan också, men den har jag tagit bort.

71. Din största vinst?
En weekend i Ullånger (fast så här i efterhand ser jag det mer som ett straff...).

72. Civilstånd?
Gift.

73. Vilka bloggar besöker du dagligen?
Ammelis värld, Saras diary, och tidigare Sanna Lundells blogg, men jag har tröttnat på henne.

74. Är du fåfäng?
Ja, det får jag nog erkänna att jag är.

75. Ångrar du något du gjort?
Ja, en del grejor. Men de försöker jag förtränga...

76. Hur gammal är din pappa?
55 år.

77. Vilket är ditt drömjobb?
Jag trivs oftast väldigt bra som sjuksköterska, men jag skulle hemskt gärna vilja jobba med inredning någon gång.

78. Finns det något som du verkligen skulle velat göra, men inte haft tid eller råd till?
Jag skulle gärna vilja resa mer. Och så skulle jag gärna vilja ha lite mer tid för mig själv.

79. Vad har du haft för husdjur under ditt liv?
Två katter, en kanin och fiskar.

80. Berätta två saker om dig som dina läsare inte vet!
Jag har kört från Gävle till Sundsvall på 1 tim. och 36 min.
Jag har hoppat bungyjump över Victoria falls.

81. Svär du ofta?
Ja, tyvärr.

82. När är Sverige som bäst?
I Augusti och September. Jag älskar sensommaren!

83. Kan du åka slalom?
Både ja och nej. Jag kan åka rent praktiskt, men jag har ett opererat knä som hindrar mig rent fysiskt.

84. Vad har du ätit idag?
Oj... Smothie till frukost, Bacon och ägg till lunch och fläskkarré med gräddsås till middag. Ett par koppar kaffe och lite nötter med.

85. Vad har du för yrke?
Leg. Sjuksköterska.

86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med?
Dum fråga! Jag är inte särskilt nöjd med något faktiskt.

87. Vilken kroppdel är du minst nöjd med?
Brösten.

88. Vilken är din bästa egenskap?
Jag är omtanksam.

89. Sämsta egenskap?
Dåligt tålamod.

90. Nämn två historiska personer som intresserar dig.
Kan inte komma på några.

91. Saknar du något?
Förutom tålamod skulle det sitta fint med en högre lön. I övrigt är jag helt nöjd!

92. Är det viktigt att fira födelsedagar?
Jaa, det tycker jag! Det är den enda dagen på året som är till för bara födelsedagsbarnet.

93. Vad gör dig ledsen?
När jag inte räcker till och då jag känner mig som en usel mamma.

94. Vad gör dig glad?
Mina barn, min man, solen, shopping och en god natts sömn.

95. Har du varit gift eller förlovad?
Ja, jag har varit förlovad en gång innan denna. Men nu är jag både förlovad och gift för sista gången.

96. Vad ska du göra i helgen?
Den är fullbokad som vanligt. Åka och bada med barnen, gå på bio och fika hos ett par kompisar.

97. Vad är det knasigaste du gjort?
Åkt rafting på Zambezifloden, ja och en del annat som inte kommer fram här...

98. Har du några laster?
Försöker bli av med dem, men jag är väldigt svag för kaffebröd och chips.

99. Vem är din förebild?
Jag vet inte om jag har någon riktig förebild.

100. Vad ska du göra då du svarat klart på alla frågorna?
Gå och lägga mig!

Inga kommentarer: