söndag 16 januari 2011

24-timmars paus/vuxentid

Vi hade en trevlig dag igår, jag och Åke. Vi hade gjort upp med mamma och pappa att de skulle ha tjejerna över dagen och natten så att vi kunde spendera lite tid på tu man hand. Det var så härligt, och barnen hade det så mysigt med mormor och morfar. Alla nöjda!
Vi var först på stan och käkade lunch, därefter en del shopping (jag utnyttjade min födelsedagsbudget :-). Hittade några fynd på MQ-rean! Sedan for vi till Birsta och kollade läget lite. Efter det hem och badade och gjorde oss iordning för resturangbesök. Vi åt på Mezoyo. Det var trevligt, men ingen höjdare ur gastronomisk synvinkel. Tamt tillagad mat till överpris. Lite synd när man väl är ute, nästa gång får vi köra på något säkert kort. Efterrätten tog vi i form av Irish Coffee på Bishop arms. En heldag och helkväll :-)
Man känner sig så konstigt utanför då man är på krogen nu för tiden, det känns som om man inte alls passar in (kanske för att man står i ett hörn och gäspar...). Helt klart avlegad på det området, men det stör mig faktiskt inte det minsta. Det är jätteroligt att bli utsläppt någon gång nu och då, men annars saknar jag inte utelivet alls.
Efter en hel natts sömn vaknar man ju givetvis 05.30. Men det är väldigt skönt att veta att man får somna om och sova hur länge man vill. Ända till 08.20!!!
Sedan är det skönt att hämta hem prinsessorna igen, för det är väldigt tomt och tyst hemma utan dem.
En välbehövd och skön paus, så nu har vi laddat med lite ork!

1 kommentar:

Ann-Sofi E sa...

Låter som om ni fick en bra dag/kväll. Sånt behöver man för att ladda batterierna. Håller med dig om att man känner att man inte passar in när man går ut på nåt ställe i stan. Synd att maten inte var till belåtenhet, men jag tycker ofta att hemlagat är godast. Kram på dig