torsdag 28 april 2011

Behöver tanka

Jag är less idag med. Det är gnälligt och mycket att göra på jobbet, barnen vägrar höra vad jag säger, och det är hundra saker som jag borde göra hemma, men som jag aldrig hinner med. Om jag ska ta ett par exempel så är det fruktansvärt skitigt här hemma och jag har tre tvättkorgar fulla med ren tvätt som väntar på att bli omhändertagna Jag vet att det säkert är likadant hemma hos andra, men för tillfället tycker jag att det skulle vara så skönt om jag blev omhändertagen.
Ibland får jag såna här perioder då det känns som att all energi bara är slut, inga reserver finns att uppbringa. På jobbet vrider man och vänder på sig och stressar allt vad man kan för att det ska bli så bra som möjligt för patienter, läkare och medarbetare. Hemma försöker man ordna och fixa så att det ska bli så bra det bara kan för de man älskar mest på jorden, vilket man givetvis gör, och plötsligt har man givit och givit av det man har så till slut behöver man själv tanka energi från någonstans. Det är då man så gärna vill bli omhändertagen. (Nu menar jag förstås inte att hemmet och familjen inte är givande, eller jobbet för den delen.)
Där är jag nu.
Det går som sagt i perioder, och det kommer snart att gå över, det vet jag. Jag måste bara få vältra mig färdigt i min självömkan först.
Ska ta en kopp te och kika i nya Plaza Interiör så kanske det känns bättre.

Inga kommentarer: