torsdag 21 april 2011

Påsk i år igen!

Så var det påsk igen. Härligt! I år jobbar jag hela helgen så det blir lite klent med firandet, men ikväll ska hela släkten ses hos mamma och pappa, och på lördag blir det "Det Årliga Äggletandet" hos Ingrid.
Jag har varit dålig på att blogga den senaste tiden. Har haft så himla fullt upp efter Spanienresan, jag vet egentligen inte varför, men det verkar lite som att när våren tinar fram ska allting hända. Time flies...
En påsk utan påskägg blir det för min del i år. Jag kör på med LCHF vilket går bra, men fortfarande sakta. Jag mår bra och är relativt pigg (så pigg man kan vara då man har ungar som är vakna om nätterna...), så jag fortsätter med denna härliga "njut-diet". Det är för min del ingen uppoffring alls att hoppa över bröd, pasta, ris och potatis. Det jag saknar ibland är kladdkaka och chips. Men då äter jag lite av det, så känns det bra igen!
9 kg kvar till min målvikt nu. Jag har sedan juni förra året gått ner 12.5 kg. Sakta men säkert. Heslt skulle man ju vilja att det gick fort, men jag måste ändå erkänna att det är bra att det tagit lite tid, för då blir det mer en del i vardagen än en tillfällig lösning. Och det här var ju tänkt att bli en del av min vardag.
GLAD PÅSK!

Inga kommentarer: