tisdag 12 april 2011

Hemma igen

... och tillbaka på jobbet. Det var skönt att komma hem igen, det är ju alltid det. Men vi har haft en jättehärlig resa! Mycket god mat, tapas med gambas och manchego i massor och lite öl och vin till, mums! Vi har sjungit också, haft två konserter en i Almunecar och en i Granada. Vilken vacker stad det var Granada, där hade man gärna tillbringat mer tid. Så det ligger klart på min "Måste-åka-till-lista"

Det flyter på som vanligt här hemma, så nu känns det som om man aldrig varit borta. Ett gediget tvättberg har sysselsatt mig hela veckan lång... Majken har varit förkyld och lite gnällig, hostat och snorat, så jag har varit hemma med henne en dag.

Jag har ledig helg, jätteskönt! Vi har idag farit med lite skräp till tippen, en liten del av allt jäkla skrot som finns i varenda skrymsle och vrå på vår gård. Jag får nästan panikkänslor då jag tänker på hur lång tid det kommer att ta att få ordning. Man vet inte riktigt var man ska börja...

Sitter och funderar på om jag ska ut och gå en promenad, men jag är så hiskeligt trött, så tanken lockar egentligen inte, det är väl det att jag verkligen borde. Min rygg mår inte så bra då jag latar mig. Ska fundera en liten stund till.

1 kommentar:

Ammeli sa...

Hej!! Låter som du haft en underbar vistelse i Spanien:).. Känner igen panikkänslorna du beskriver.. JAg blir bara tröttav alltihop,känns nästan hopplöst.. Kram