söndag 25 mars 2012

Sammanfattning av veckan

Våren är här på riktigt, barnen har hittat både Tussilago och Blåsippor och mina Pelargoner blommar! Men det är en riktig blås-vår! Det är mer eller mindre storm var och varannan dag, mindre roligt...

Åke är hemma igen, skönt! Veckan har gått på i rask takt igen, och nu håller mars på att ta slut. Elvira fyller 9 år till veckan och vi har handlat lite presenter.
Jag har varit på Helex och provat på Zumba. Det var både roligt och jobbigt och det blir säkert ännu roligare då man kan passet lite bättre. Eftersom Emma har börjat träna där så fick hon bjuda en vän på en gratisvecka, så nu ska jag utnyttja den här veckan tänkte jag. Imorrn ska jag på Indoor walking och igår var jag och Emma och sprang på löpbandet i en halvtimme. Jag känner mig nöjd :-) Jag skulle gärna börja träna där, men det är alldeles för dyrt för min ansträngda ekonomi (som f.ö. aldrig varit mer ansträngd. Fyyy vad trist det är!).

I onsdags var vi ute och åt på Stekhuset jag och Emma. Vi hade planerat det tidigare med det blev inte av, så nu blev det. Det var gott och trevligt.

Vi har ju förresten haft löss också den här veckan! En ny upplevelse. Elvira var den skyldige, farmor hade 2 st också men vi andra har klarat oss. Det var en kamp med mina två yngsta döttrar kan jag säga, där är det ju en kamp varje dag för att bara borsta håret, så luskammen var inte så populär. Det blev behandling utan verifierade småkusar!

Den här helgen har det varit innebandycup för Elviras del. Vi har varit på tre matcher och de har vunnit samtliga! Duktiga tjejer! Det har hänt mycket i utvecklingen på ett år, de har blivit mycket bättre!
Jag har jobbat också och lördagen var minst sagt strulig, vi får se hur söndagkvällen blir, jag gissar att den blir ännu värre, det brukar söndagkvällar vara...

Har jag förresten sagt att mamma, jag och Eva ska åka till Barcelona 1-4 juni? Ser fram emot det som tusan, det ska bli jätteroligt!

Inga kommentarer: