söndag 11 mars 2012

Sportlovet är slut

Sista dagen på sportlovet. Vi har haft en ganska bra mix mellan aktiviteter, jobb och slappande. Jag har jobbat två dagar, sedan har vi åkt lite skridskor, varit på stan, varit och badat, barnen och Åke har varit och pimplat med morfar. Elvira fick 18 abborrar!

Vi är friska nu allihopa, men jag har något konstigt i kroppen som poppar upp lite då och då, har ont i hela kroppen och det känns som att jag ska bli sjuk. Jag har varit och köpt på mig en massa vitaminer, järntabletter och Alvedon som jag går runt på och låtsas att jag mår bra. Det funkar ganska bra faktiskt.

På jobbet har vi just nu en tävling, man ska bli 10 år yngre på 10 veckor. Man mäter och utgår ifrån sin fysiska ålder och syreupptagningsförmåga. För ett par veckor sedan var jag och fick reda på min fysiska ålder, jag skäms lite, men skyller delvis på alla dessa sjukdagar som jag inte kunnat träna, och delvis får jag väl acceptera och försöka göra mitt bästa för att bli yngre. Jag var nämligen 50 år...
Jag har faktiskt kommit igång och tränat lite, och kondisen är riktigt dålig, så det ska väl inte vara så svårt att bli lite yngre.

Inga kommentarer: