söndag 18 mars 2012

Vår tjejhelg

Igår gjorde vi en utflykt med Eva och barnen till Södra berget. Vi fikade och åkte pulka, barnen hade roligt! Jättehärligt väder har det varit! Det var ganska mycket snö kvar där uppe, men väldigt slaskigt och plasktigt så det blev även en hel del gnäll över blöta kläder och snö i skorna osv... Jag skulle så gärna vilja vara en tålamodsstinn mamma som älskar att gå på utflykt, men det är jag inte, och då känner jag mig istället som en dålig mamma. Det kan väl kanske vara så att alla inte älskar utflykter, jag har aldrig gjort det, och kommer troligtvis aldrig att göra det tyvärr. Men vi hade roligt ett tag i alla fall, det erkänner jag!

Vi åt tacos tillsammans i Skottsund och väl hemma somnade vi ovaggade allihopa!

Idag har vi varit hemma hela dagen, vi har varit ute och pysslat lite, plockat undan lite vintersaker, och tagit fram cyklarna. Vi försöker tvinga fram våren allt vad vi kan ;-)

Det är tråkigt och tomt när Åke är borta tycker jag, jag tycker att han kan komma hem nu!

Morfar är kvar på sjukhuset, och läget varierar från dag till dag, ingen vet riktigt vad det är för fel, om det är ålderdomen som gör sig påmind eller något annat. Jag och mormor ska åka och hälsa på honom imorgon.

Nu är det lite sällskapsspel som gäller innan det är dags att slänga dessa små mamma-grisar i säng (de har klängt på mig som iglar hela helgen och knappt varit ifrån mig en meter...) och börja lösa lite skoluppgifter. Vi har haft en mysig tjejhelg, men det blir ännu bättre när ordningen är återställd och pappan kommer hem!

Inga kommentarer: