torsdag 10 juni 2010

Jag ska aldrig flytta!

Har idag varit ute på en långpromenad. Eller i alla fall min längsta på länge. Jag gick runt Nyland (6 km), och jag har inte ett dugg ont i bäckenet så här efteråt. Men det tog 1 timme och 15 min (det brukar ta en timme precis). När jag gått ungefär hälften så kom saltbilen och vägskrapan och skrapade upp vägen så det blev som att gå i sand, en ganska lång bit faktiskt... Så det blev lite extra träning idag.
Jag gick och lyssnade på en bok (vilket jag alltid gör då jag är ute och går), för övrigt en riktig skitbok ("Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva" heter den), men så tog batterierna slut i mp3-spelaren och då lyfter man liksom blicken och blir mer medveten på något sätt. Jag har ju gått den där vägen hundra gånger, men det var länge sedan det slog mig hur vackert det är här i Juniskär. Ååå, det är så fint! Jag ska aldrig flytta härifrån! Jag ska se till att få lite restid och se mer av världen när barnen blir större, men jag ska alltid återvända hit!
Imorgon är det Elviras första skolavslutning, och det är förstås lite pirr i magen på henne, det märks. Alma har nu fått "sommarlov" från dagis och det har hittills inte börjat så trevligt, men det kan bara bli bättre kan jag säga!
Tack förresten för era peppande kommentarer till mitt förra inlägg!

Inga kommentarer: