söndag 6 juni 2010

Nationaldagen

Jag har blivit lite lat med bloggandet märker jag... Det är nog så att jag inte känt för att skriva om bara bråk och tjat (som den senaste tiden varit tämligen fylld av), men den senaste veckan har faktiskt varit något bättre.
Elvira har kommit på att hon ska åka buss till och från skolan den här veckan, vilket vi pratat om hela året men har aldrig blivit av. Sagt och gjort, hon tog saken i egna händer och "lärde sig" åka buss själv. Duktig tjej :-)
I fredags var Åke och Alma på stan, bara de två, och hade mysigt. Majken somnade och sov i två timmar då de åkt, så jag blev som ensam hemma. Det var skönt, jag hade längtat efter det. Jag målade lite, tränade på crosstrainern, tittade i tidningar, och sedan kändes det helt plötsligt som att jag varit ensam hemma klart, då fick de gärna komma hem. Det hade då gått två timmar... Jag behövde tydligen inte mer för att "ladda om".
När Elvira kom från skolan så hade vi bestämt att ha en "tjejdag" bara hon och jag. Vi var på loppis (favoriten) och sedan på stan och fikade och gick i affärer. Vi hade så mysigt! Det känns riktigt lyxigt att få rå om en i taget ibland.
Idag är de nationaldagen och 630 körsångare ska sjunga på stan. Jag måste erkänna att jag inte alls har någon lust, och jag har tränat väldigt dåligt på sångerna, så jag kan dem inget bra. Men, men, ibland måste man tydligen göra sån´t man inte vill.

1 kommentar:

Eva sa...

Det låter som en riktigt mysig dag för hela familjen:-)