söndag 27 juni 2010

Midsommar är över


Nu var det länge sedan igen. Jag har slöat till med skrivandet minsann, jag tror att det hände i samband med att barnen fick sommarlov...

Så var midsommarhelgen snart över. Tänk att det tar nästan hela juni innan man fattar att det är sommar (inte för att vädret har visat sig från sin somrigaste sida, men ändå). Midsommarafton passerade med traditionsenlig sillunch, i år på vår altan, som följdes av firande och dans runt midsommarstången nere vi festplatsen i Juniskär. På kvällen var det grillning och fest i Skottsund hos Eva och Andreas. Midsommardagen är som vanligt en seg dag, även om det inte blev så sent (det blev tidigt, för Majken tyckte att vi skulle ta vara på den ljusa natten och ville upp redan kl. 04.00...).

Majken har nu på morgonen kommit på hur man ålar sig fram på köksgolvet! Min stora bäbis, vad fort det går.

Idag kan det hända att jag målar fönsterfoder till huset, men till och med jag skulle bli förvånad om det blev så. Vi får se vad dagen har att erbjuda!

Inga kommentarer: