tisdag 8 juni 2010

Points, igen.

Jag är nyss hemkommen från en regnig promenad. Det har hängt i luften hela morgonen och det började givetvis droppa då jag var som längst hemifrån. Men när man väl är ute så är det inte så farligt med regn. Majken sover i alla fall skönt ute under smattret i vagnen. Hon har förresten fått sin andra tand idag!
Jag var och köpte blommor till altanen igår, och hade tänkt mig att piffa till lite där ute idag, men det får bli tillverkning av kuddar och dynor inomhus istället.
Idag är det två veckor sedan jag började att följa Viktväktarnas program. Jag som inte skulle banta, utan träna... Men när jag stått helt still i vikt sedan jag kom hem från BB så insåg jag att det måste något till för att bli av med den här extrakostymen jag går och bär på. Så jag räknar pionts. Det enda som har fungerat på mig faktiskt (för det är ju inte första gången... Men det vore underbart om det skulle vara sista ;-) Så efter vägning idag så har jag lyckats gå ner 3 kg! Nu är det bara 18.5 kg kvar (tänk om man kunde trolla). Men jag är fast besluten att lyckas, hoppas bara att viljan och karaktären håller i sig.

3 kommentarer:

Eva sa...

Bra jobbat!

Mor sa...

BRA!!! Klart att du lyckas. Du har ju gjort det förr.

Sofia sa...

Det fixar du vännen! Det har ju som sagt funkat förut. Kommer du ihåg de där mjölkdrinkarna med päron? Ska tänka på dig och skicka kraft!