måndag 28 november 2011

Första snön och advent

Snön kom som på beställning. Vackert och stämningsfullt och lagom till första advent. Det blev ljust och fint och en liten strimma av jul börjar krypa fram.
Golvet i vardagsrummet är färdigt och jag har fått adventspynta här hemma :-) Annars är det rätt så fullt upp på alla fronter. Jag gillar inte att ha fullspäckade scheman, men den här veckan är också lite knökad...

Vi har i veckan varit på Södra berget med jobbet i två dagar. Jätteroligt! Vi är minsann inte vana att bli bjudna på hotellvistelse, middag, luncher, fika, föreläsningar och sån´t vi Landstingsanställda! Vi var tillsammans med avd. 8 som vi senare kommer att slås ihop med, så vi skulle tillsammans komma fram till hur vi ska samarbeta i ett senare skede. Middag och lite tävlingar och spex på kvällen och hotell frukost på morgonen! Lyx!

Nu sitter jag vid köksbordet och har tänt ljus, det är alldeles tyst i huset och jag har bröd i ugnen. Så för tillfället är jag rätt så avslappnad. Har provat att baka en slags formfranska som går att rosta. Jag har längtat så efter rostat bröd, jag vet, det är bara att äta det, men eftersom jag nu inte ätit bröd och nästan inga kolhydratrika livsmedel alls på 11 månader så blir jag rätt dålig i magen, så det är helt enkelt inte värt det.

Jag försöker att hålla i den här livsstilen som fungerat så bra, men jag måste erkänna att jag är nere i en svacka. Jag har slarvat lite och det har resulterat i att det står stilla på vågen. Jag har närmare bestämt stått stilla i vikt hela hösten, och ska bara bestämma mig för att göra sista rycket. Vet inte om julen är den bästa tiden att vara strikt, men risken är att jag tappar greppet helt om jag inte är det.
Nu, en kopp kaffe så filosoferar jag vidare sedan.


Inga kommentarer: