torsdag 10 november 2011

Morgoncirkus

Här hemma är det rena cirkusen på morgnarna, och jag menar verkligen cirkus innan alla kommer iväg. Jag kommer ihåg att då jag var liten flöt frukosten och morgonrutinerna  på riktigt bra. Om det är bara det jag vill minnas eller om det var så på riktigt vet jag inte, men en sak är säkert: Något lugn och tålamod besitter inte! Jag blir väldigt stressad. Vi lyckas inte få till några mysiga frukoststunder i vår familj, vilket förstås är tråkigt.

Nå ja, det ser ut att bli en kall och fin dag. Jag tänkte hinna med en promenad innan kvällsjobbet, imorrn är jag ledig.

Jag har tagit ett beslut som jag funderat på ett tag; Jag ska sluta i kören. Inte ett så lätt beslut måste jag säga, men jag känner inte att det finns tid och ork längre för det engagemang som krävs för att vara med i den kören. Det känns lite vemodigt men samtidigt skönt med ett beslut.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så är det. Var sak har sin tid.. Då barnen är äldre kan det finnas mer tid och ork.
Kram från J på jobbet

Ammeli sa...

Usch känner igen det där med mornarna!! Det har alltid varit så här med och är bitvis så numed. Förstår att det är ett svårt beslut med kören, du får hoppa på när de blivit lite större och du känner att du orkar igen.Vill dela med av mina erfarenheter på mornarna - känner så igen mig i det du skriver. Hos oss har vi alltid varit trötta på morgonen. När tjejerna var mindre,så började jag att göra ordning allt kvällen innan.Gör så forfarande föresten - för det funkar inte annars. Vi bestämde kläder kvällen innan.Jag började med att klä på dem i sängen, sen fick de gå ned allt var färdigdukat bara att sätta sig. Den enda regel vi har är att alla skulle göra sitt tills man var vaken och kan "uppföra",utan bråk. Ett tag fick de tom äta framför tvn... Kanske kan vara till nån hjälp kram