söndag 11 december 2011

Årets första sjukdag

Min första sjukdag i år! Jag tror att det är halsfluss jag har. Ont i halsen och en massa vita prickar i svalget. Jag kan ju inte så många andra sjukdomar heller... Jag har börjat äta Kåvepenin så det ska väl släppa inom ett par dagar. Jag vet, man SKA INTE äta antibiotika utan att vara säker på att det är bakterier man har, men nu behandlar jag mig själv i alla fall!

Ibland, då man är frisk och trött, så önskar man att man kunde ha en liten förkylning så att man fick ligga på soffan och lata sig en hel dag. I alla fall gör jag det ibland. Men när man väl är sjuk på riktigt så är det inte så mysigt som man tror. Jag har idag tittat på TV, haft nagelvård, pillrat med iPhonen, tittat i inredningstidningar, och slumrat lite. Men jag är sååå rastlös när jag är sjuk! Imorrn ska jag vara frisk!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaså, du blir rastlös...?!Tänk om det fanns medusin mot rastlösheten också ;-)