onsdag 21 december 2011

Det blir väl jul ändå

Ligger fortfarande på soffan, och det ger resultat! Jag är piggare, men fortfarande inte helt kurant. Jag inser att det nog måste bli jul utan julstädning och diverse andra förberedelser i år. Har köpt julgodis, och någon bakning blir det inte (svärmor har säkert frysen full ;-), resten fanns på Ica till min stora belåtenhet!
Granen är klädd, men oj vad FUL den är! Hahaha! Ljusslingan var trasig så det måste inhandlas en ny, och pyntet är fult, fult, fult! Majken har även flyttat om alla kulorna ett antal gånger så den glesa, spretiga stackarn till gran ser inte klok ut!

Men som sagt, det blir väl jul ändå. Nästa år ska jag ta en veckas semester i december, då ska jag bara ta det lugnt och njuta av julförberedelserna, lyssna på julmusik, baka och tindra med ögonen. Precis sådär som man tänker sig att julen ska vara ;-)

Inga kommentarer: