torsdag 29 december 2011

Nyårslöfte

Sitter här och funderar på nyårslöften. Jag gav ju ett för två år sedan, en tvåårsplan på ett nyttigare liv. Det har ju absolut lyckats måste jag säga. Även om jag har lite flabb kvar runt midjan (och på lite andra ställen...) så har jag definitivt fått ett nyttigare liv i flera bemärkelser. Ätit nyttigare och tränat mer, om det nu är det som är lika med ett nyttigare liv. Jag anser ju att det är mer än mat och träning som innefattar ett nyttigare liv, annat som man mår bra av, t ex umgänge med vänner, tid med dem man älskar, att hålla sig frisk och färre bekymmer! Det får vi jobba lite mer på under kommande år!

Mitt nyårslöfte för nästa år blir att fullfölja min tvåårsplan vad gäller vikten. Det är 9 kg kvar till jag tänker vara "nöjd". Tänker dock ta en paus från LCHF eftersom jag är så less på det att det inte är riktigt klokt. Jag har mått jättebra på den kosten, och tror helt på idén med att ta bort kolhydraterna, men motivationen finns inte för tillfället, så nu är det dags för ett annat projekt. Vet inte ännu vad det blir med det återstår att se.
I övrigt tänkte jag skaffa mig en bättre ekonomi. Året som gått har varit gräsligt inom det området! Vi, eller framför allt jag, har handlat mer än vad jag haft medel för, och det måste bli ett stopp på det så att jag kan slappna av lite. Det är otroligt stressande att behöva tänka på pengar hela tiden.

Det känns realistiskt att ha detta som mina nyårslöften! Nu kör vi, heja 2012!

Inga kommentarer: