måndag 19 december 2011

Vila!

Julton är över för i år, och det blir inte riktigt jul förrän det är avklarat. Att vara med i Julton är den närmaste liknelsen med den julstämning man kände då man var liten, man kan komma. Det är intensivt och jobbigt, men sååå härligt att få vara med och sjunga med alla duktiga, duktiga sångare och musiker! Lite sorgligt kändes det ändå, det var ju sista gången jag var med. Jag ska sluta i kören efter jul eftersom jag tycker att tiden inte räcker till för det just nu. Jag får tänka som så att jag nästa år får sitta i kyrkbänken och njuta och lyssna.

Jag bloggar just nu från soffhörnet. Ligger under täcket och snorar och mår allmänt pissigt. Jag har de senaste dagarna ignorerat att jag varit sjuk, och belastat levern med maxdoser av Iprén, Alvedon, Rinexin, hostmedicin och Nezeril (kanske överdoserat lite av den sistnämnda...) så nu måste jag lyssna på min kropp: Det är vila som gäller!

Inga kommentarer: