fredag 3 augusti 2012

Funderingar om hälsa

Det här med vikten och semestern i kombination med sena mysiga kvällar, ja and so on! Man äter ju och dricker lite extra under semestern bara för att "passa på", precis det har jag gjort under vår vecka i Göteborg. LCHF har inte existerat i min hjärna, men jag måste erkänna att jag mår mycket, mycket bättre då jag inte äter kolhydrater! Även om det är gott med allt som innehåller socker så reagerar min kropp på ett negativt sätt; Jag får ont i huvudet, magen blir uppblåst och gasig och jag blir godissugen hela tiden. Men ibland blir jag så less på LCHF att det är värt det att må lite risigt ett tag för att sedan få tillbaka viljan till hälsa.
Periodvis blir jag så less på att utesluta saker, det blir som att fejka någon slags allergi eller något, och jag tycker att livet är för kort för att hålla på och försöka bli smal hela tiden, man missar så mycket av den njutning som finns. Så känns det ibland, men sedan kommer jag tillbaka till mitt Low Carb-liv och tycker att det är toppen! Jag tänker acceptera att de här perioderna kommer och se det som en del av min livsstil, den större delen av tiden äter jag ju Low Carb och mår bra av det även om jag inte blir smal.
Det måste till lite träning för min kropp om den ska fatta att den ska bli smal. Jag är ju en riktig periodare då det gäller träning, varför vet jag inte, men jag ska nu samla på mig lite motivation och se till att använda en del av tiden på semestern till att röra på mig, för det mår jag ju också bra av!

Inga kommentarer: