onsdag 8 augusti 2012

Konsert, magsjuka och energi!

Partajet i lördags blev riktigt lyckat! Jag och Eva var först och åt middag på Ågläntan (jag åt en sallad med scampi och räkor, gott, men inte supergott), sedan besökte vi ett av tälten där det var gratis vin och mingeltallrik (gratis är ju som bekant gott), regnet öste ner som alla andra dagar den här sommaren, men vi hade trevligt ialla fall.
Konserten med Melissa Horn var väldigt bra! Jag gillar ju henne skarpt, men hon är nog ingen arena-artist precis, lite för "snäll" och stillsam för det. Men bra var hon och sjunger som en ängel!
Vi så Badjävlar också - Henrik Schyffert, Johan Rheborg, Peter Appelgren och Björn Gustafsson, ståuppare som i och för sig är bra, men inte heller riktigt arena-anpassade, det blev nästan lite avslaget med komik mitt i alltihopa.
Vi tog nattbussen hem efter en trevlig kväll.

I söndags skulle vi bjuda Erik och Christine på middag, jag hade handlat, förberett och tänt grillen då jag plötsligt började må illa. Det slutade med att vi fick ställa in alltihopa och jag tömde hela systemet från bägge håll och var helt utslagen på soffan resten av kvällen. Snopet och tråkigt! Vet inte riktigt vad det var som hände, det kändes som magsjuka, men det gick fort över. Dagen efter mådde jag bra igen. Vi får göra ett nytt försök någon annan kväll.

Det är sååå skönt med semester! Barnen sover till 09.00 varje morgon (de är i och för sig uppe till ca 22.00 också, men det är ju semester!) och det är helt fantastiskt att få vila ut varje dag.
Vi har inte planerat in något annat än det vi redan gjort på semestern, så vi tänker nog bara skrota omkring hemma och kanske ta tag i lite som behöver göras, vi får se.

Då tröttheten har flugit sin kos har jag genast en massa energi igen! Jag är så sugen på att ta tag i att renovera, bygga om och fixa till. Shoppa vill jag också, det är så mycket jag skulle vilja ha! Pengarna är som vanligt slut, så jag sitter väl med min hög av inrednings- och modemagasin och drömmer, det är också ganska mysigt!

1 kommentar:

Dagliga Ljusglimtar sa...

Vad härligt att semestern har gett dig den vila du behöver så att du fylls av energi:-)